Baraka Children's Home
Engels
Duits
Welkom bij Stichting-Neema
SCHOOLSPONSORS VOOR DE KINDEREN VAN BARAKA.

Voor €25,- per maand 0f € 300,- per jaar heeft een kind een beter toekomstperspectief. Neema geeft directe hulp aan Baraka Children's Home in Kwale, Golini in Kenia. Ze wil graag dat al haar kinderen een betere toekomst kunnen krijgen.

Aangezien ALLE kinderen van Baraka Children’s Home al flink wat meegemaakt hebben, komen ze niet tot hun recht in de grote klassen van 80 en meer leerlingen op de normale basisschool. Bovendien zijn de leerkrachten niet goed opgeleid en komt het verplichte vak Engels , wat noodzakelijk is om later in de maatschappij een kans te hebben, pas aan de orde in klas 7 of 8. De spreektaal in Kenia is Swahili, de officiële en schriftelijke taal is Engels. Daarom is het belangrijk dat ze een goede school bezoeken.

Dat zijn helaas alleen sommige privé-scholen, waar de klassen kleiner zijn en ze de nodige aandacht krijgen. Het schooljaar loopt gelijk met het kalenderjaar, dus van 1 januari tot 31 december. De basisschoolleerlingen zitten op St-James Accedemie. De klassen zijn klein en de sfeeros kindvriendelijk. Ze leren vanaf de eerste dag Engels spreken en schrijven.

We hebben een goed contact met de directeur van de school. Na de basisschool zijn er kinderen op de high school en technische school.

Het is de bedoeling dat de kinderen van de high school doorstromen naar de universiteit. Helaas kosten deze scholen meer geld dan de openbare scholen en de prijzen blijven stijgen. Behalve schoolgeld moeten de leerlingen de lunch op school gebruiken. Verder moeten de uniformen met schoenen en sokken, de sportkleding, boeken en schriften, schrijf- en tekenmateriaal aangeschaft worden. Bijkomende kosten zijn het vervoer, schooluitstapje, de toetsen en eventuele extra lessen van de leerkracht.

Op allerlei manieren proberen we schoolsponsors te vinden, zodat de CONTINUITEIT VAN GOED ONDERWIJS GEWAARBORGD WORDT. We houden de sponsors zoveel mogelijk op de hoogte van de ontwikkelingen van het betreffende kind.

Wilt u schoolsponsor worden? Neem dan a.u.b. contact met ons op.

Telefoon: 013 4550295
E-mail: neemakenia@gmail.com