Stichting Neema in Nederland helpt het weeshuis
           Baraka Children's Home in Kwale, Kenia.

In het Swahili betekenen NEEMA en BARAKA --- Hoop

De stichting werd 7 december 2005 opgericht om hulp te bieden aan aids-wezen in Kenia.
We staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel nr: 18080928.
Omdat het oorspronkelijke project steeds meer hindernissen voor ons gaf, zijn we in november 2006 gestart met ons huidige project:

BARAKA CHILDREN'S HOME.

November 2006 kwamen we op het spoor van een weeshuis in Kwale, waar dringend hulp nodig is.
Fatuma Masito is een zeer gerespecteerde vrouw in de omgeving van Kwale,die zich inzet voor de armste mensen. Met name voor de weduwen,die vaak te  arm zijn om eten voor hun kinderen te kunnen kopen. Via haar werk als vrijwilligster voor AL Miraji, een Community Based Organisation, kwam ze steeds meer kinderen tegen die na de dood van hun ouders nergens in een gezin te plaatsen waren en op straat moesten leven.
Zij was een van de oprichters van het weeshuis, van waaruit ook 4 kinderen met HIV/Aids en hun eveneens zieke moeder of grootouders begeleid worden.
Fatuma stelde in eerste instantie haar (huur)huis ter beschikking aan de weeskinderen.

De situatie in het huis van Fatuma was geen houdbare situatie, er waren te weinig sanitaire voorzieningen en de kinderen woonden er veel  te dicht op elkaar. De kinderbescherming sloot het huis en de kinderen werden onder begeleiding elders onder gebracht.
In juli 2007 heeft Stichting Neema een groter huis voor de wezen kunnen huren en het noodzakelijkste gekocht.
Voor voedsel zijn ze afhankelijk van giften, maar de mensen in de omgeving zijn bijna allemaal ongeschoold, werkeloos en zeer arm.
Stichting Neema neemt nu een groot gedeelte van deze kosten op zich, d.m.v de maandelijkse bijdrage van de vaste donateurs.

GOED onderwijs is van het grootste belang, daarom willen we ook hiervoor mensen vragen € 25,00 p.m. te doneren.

De kinderen gaan naar de kleuterschool, de basisschool en het vervolgonderwijs.

Ze zijn blij met de hulp van de stichting, daardoor krijgen ze
weer “hoop”.

Baraka Children's Home